Sunday, April 20, 2008

KEMBAR...

Kemarin pas balik kejer aku gan kawan sekerja singgah pasar malam....sambil jalan2..tengok2 barang tgk ada gerai bihun sup...hmm lapaq la plak...iyala xambik lunch hari nie..bila petang tgk je makanan terus lapaq....ok kami pun singgah makan kat situ...kat meja belakang kami duduk satu group lelaki..masing2 ngan cerita yang tersendiri...kami yg curi2 dengar perbualan depa tu...tumpang gelak...xtahan betuii...lawak sangat...kisahnya adalah mengenai kembar..



mulanya si A bercerita mengenai kisah student dia yang kembar...dia hampir bergaduh ngan dia punya student coz dia keliru dan tak dapat membezakan mana satu diantara mereka...last2 dia cakap hampa dua jangan dok mainkan saya....dah xtau nak wat camana lagi akhirnya dia cakap hampa pi potong rambut tapi bagi lain2 fesyen...lepas pada tu masalah confius dia settle....



Pastu si B lak buka cite...dia kembar 3...sekali tu time exam...dia dan kembaq2 dia duduk satu line cuma jarak meja je.....sijaga periksa pulak cikgu dari sekolah lain...mula2 dia tegur kembar1...yang kat meja depan...sampai kat barisan tengah dia tgk kembar2..eh kamukan ker kat meja depan ker tadi...jawap sikembar2..bukanlah kan ker saya kat sini...dia jalan lagi sampai ke meja akhir...eh kamu lagi tadi kat meja depan kamu...kat meja tengah kamu...sekarang kamu kat meja last pulak...kamu jangan main2 ngan saya...nie tengah exam nie..sikembar3 pun cakap...cikgu tu kembaq2 saya...cuba cikgu tgk betui2....last2 cikgu tu terkantoi sendiri...

Tulah cite seketika di pasaq malam.....org yg bercerita kami yg keras perut dok gelak....

No comments: