Saturday, April 25, 2009

INTERVIEW..


KERJA...semua org memerlukan kerja dalam dunia...xde kerja...xde duit..dan aku lak bakal hilang kerja...apa yg aku rasa bila bakal bergelar penganggur...? nak jawap apa ha...? xtahu la..kosong je jiwa aku nie...dah mati kut per..

Persediaan awal sebelum berhenti kerja..cari kerja..? xde apa usaha pun yg aku wat...tapi bila kawan cakap ada kekosongan kat satu tempat...aku call untuk pastikan ada kekosongan atau tak..comfirm ada kosong...n dia cakap ok hari nie u datang interview..aku ok je...no hal..

Hari interview...8.45 aku dah sampai...janji kui 9.00...kenalah tunjuk baik...nak interviewkan..hehe dah lama xpakai baju kurung...hai rasa ayu lah plak tiba2...iya la nak jumpa tuan hjlah katakan...

alamak...geng ibu2 je yg kerja kat sini...opis besarlah...tapi xlawa...old feseyen gitu..komputer...hehehe lagi lawa komputer aku kat opis...la...depa nie awai2 pagi sibuk dok makan nasik berlauk la...alahai mak2 oii...

ok pastu isi form...terus kena wat praktikal...kena wat suratlah...pastu excellah...pastu teknikallah..pastu ubslah...adei la...lamanya kat sini...aku dah boring la...weiiiii...depa xtau ka aku lapaq ke tak...tapi aku rasa tuan haji nie tau yg perut aku dok nyanyi lagu " kerongsong untuk ann"...hehehe...siap dia suruh aku wat air kat belakang...tu pun kalau lapaq...eh apa da...dia ingat aku nie tahap kebulur tah apa...pi tempat org siap nak buat air sendiri....

hmmm...ok last interview....sessi sembang2 lah...sembang2 minda lah plak...mak aii...xtahannya aku...rasa cam bebudaklak...huhuhu...ok dia tanya soklan yg camgini..

DIA TANYA no 1 : jika saya (dialah tu) pi masjid...tapi hari tu hujan...tapi saya xnak tertinggal payung kat masjid..apa yg perlu saya buat....

AKU JAWAPLAH...: ikat je payung ngan kasut skali..kalau nak balik sure cari kasut..jumpa kasut jumpalah payung....

DIA TANYA no 2 : kalau dia xnak tertinggal stamp pad kat atas meja dia ketika nak out station...apa perlu dia wat...

AKU JAWAP : set alarm je kat tepon wat reminder...(tapi jawapan nie dia xnak tima..coz dia suruh ikat kunci keta kat stamp pad tu)....aku xbaap sukalah ngan jawapan dia....tapi gasak dialah...diakan BOS...

DIA TANAY no 3 : kalau dia charge tepon kat bilik belakang ..tapi xnak tertinggal..apa perlu dia wat...

AKU JAWAP : sama je cam tadi tu...(tapi jawapan dia pun sama je cam tadi)...yg ni aku leh setujulah..tuilah jugak kata2 dia tu...kalau ikat kunci kat tepon...sure tak tertinggal.kalau xde kunci camana nak balik da....

hmmm..hampir 12.45 baru aku leh balik...nie kira sejarahlah...interview aku yg paling lama...kalau xdapat kerja jugak...aku xtau lah nak kata apa....apa2 pun rezeki kat tanagn tuhan..kalau ada rezeki aku kat situ adalah...kalau xde...insyaallah ada kat tempat lain nnt.....

doakan aku.....

No comments: